Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme ne demek?
Satılan ürünün ayıpsız benzeri ile değiştirilmesi veya onarılması talebi, ayıplı hizmetten sonra aynı hizmet talebinin devamı olarak anlaşılmalıdır. Çünkü satıcı sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini gereği gibi yerine getirmeyi üstlenmiştir. Bu yükümlülük, satılan malın ayıpsız olmasını da içerir.
Misli ile değişim karari nedir?
SATILAN ÜRÜNÜN HATASIZ BİR ÜRÜNLE DEĞİŞTİRİLMESİNİ İSTEYİN. Tüketici, satılan malların arızalı olduğu tespit edilirse yasal haklarını kullanabilir. Bu isteğe bağlı haklardan biri de “satılan ürünün, arızasız eşdeğer bir ürünle değiştirilmesini istemektir”.
Ayıpsız misli ile değişim kaç gün sürer?
Tüketicinin, malın ücretsiz onarımı veya ayıpsız benzeri ile değiştirilmesi haklarından birini seçmesi halinde, bu talebin en geç otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı gayrimenkullerde ise malın satıcı, üretici veya ithalatçıya iletildiği tarihten itibaren altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.
Aracın misli ile değiştirilmesi ne demek?
Satılan malın değerindeki ayıp, satış bedeline çok yakınsa, alıcı ancak haklarından birini kullanarak sözleşmeden dönebilir veya satılanın aynı cins ve ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteyebilir.”
Ayıpsız misli ile değiştirme ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Malın misli ne demek?
Sözlükte “birbirine benzer ve birbirinin yerine kullanılabilen şeyler” anlamına gelen misl kelimesinden türetilen misl, bir fıkıh terimi olarak, görünüş, iç yapı ve ekonomik fayda bakımından benzer özellikleri taşıyan, fiyatlarında herhangi bir fark olmaksızın birbirinin yerini alabilen aynı cins malları ifade eder.
Tüketici hakem heyeti değişim karar verdi ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetinin kararı tebliğinden itibaren 15 gün içinde şirkete kararın uygulanması talebinde bulunabilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.
Satıcının ayıplı malı misli ile değiştirmesi tüketicinin dönme hakkını kullanmasını engeller mi?
Satıcının ayıp sorumluluğu kapsamında tüketici, TKHK md. 11 kapsamında sözleşmeden dönme, ayıplı malı ücretsiz tamir etme, ayıp oranını azaltma ve ayıpsız mal ile değiştirme hakkına sahiptir. Bu seçimlik haklar tüketicinin çıkarlarını korur.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Harçlar Kanunu’nda öngörülen yasal ücretlerden muaf tutulmuş olsalar da, masraflar için avans ödemeleri ve deliller için avans ödemeleri gibi yasal masrafların yine de tüketici tarafından karşılanması gerekmektedir.
Ayıpsız mal iade edilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Aldığım ürünün fiyatı düştü ne yapabilirim?
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketici, 10 bin liraya aldığı beyaz eşyanın bir hafta sonra 7 bin liraya düştüğünü tespit ederse tüketici haklarını kullanabilir” dedi. “Tüketici, malın fiyatının düştüğünü 14 gün içinde ispat edip faturasıyla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilir” dedi.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.
Misli ile değişim nasıl yapılır?
Tüketici, doğrudan satıcıya başvurarak “satılan ürünün ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini isteme” isteğe bağlı hakkını kullanabilir. Satıcı bu isteğe bağlı hakkını yerine getirmezse tüketici mahkemesine başvurabilir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Sıfır araç aldım arızalı çıktı ne yapmalıyım?
Yeni araç arızalıysa, dava tüketici mahkemesine açılır. Burada akla gelen ilk başvuru tüketici hakem heyeti. Ancak, yepyeni araçlar hakem heyetindeki başvuru sınırının çok üzerinde kalmaya devam ediyor. Bu nedenle, davayı tüketici mahkemesi görüyor.
Satıcının ayıplı malı misli ile değiştirmesi tüketicinin dönme hakkını kullanmasını engeller mi?
Satıcının ayıp sorumluluğu kapsamında tüketici, TKHK md. 11 kapsamında sözleşmeden dönme, ayıplı malı ücretsiz tamir etme, ayıp oranını azaltma ve ayıpsız mal ile değiştirme hakkına sahiptir. Bu seçimlik haklar tüketicinin çıkarlarını korur.
Misli ile ne demek?
Bu kelimenin sözlük anlamı eşit ve benzerdir. Örneğin, Misl-i tifil bir çocuk gibi demektir. Misli kelimesi sayılar ve rakamlarla kullanıldığında, kayma anlamına gelir. Örneğin, üç kez, üç katı kadar anlamına gelir.
Tüketici hakem heyeti değişim karar verdi ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetinin kararı tebliğinden itibaren 15 gün içinde şirkete kararın uygulanması talebinde bulunabilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.
Misliyle iade ne demek?
2- Malın ayıpsız eşdeğeriyle değiştirilmesi. Başka bir deyişle, tüketici elindeki malı satıcıya iade eder ve satıcı da aynı ürünü ayıpsız olarak satıcıya iade eder. Tüketici satın aldığı üründe ayıp bulursa, elbette o ürün üzerinde de seçimlik haklarını koruyacaktır.